Gezin naar ziekenhuis door CO-vergiftiging

Twee volwassenen en twee kinderen hebben zondagavond in een woning in de Piet Gijzenbrugstraat in Zuid een koolstofmonoxidevergiftiging opgelopen.

Beeld ANP

Door een koolmonoxide-melder werd het gezin op tijd gewaarschuwd. De oorzaak was een defecte cv-ketel in hun woning. Het gezin is naar het ziekenhuis afgevoerd en wordt daar verder behandeld.

De symptomen van een koolstofmonoxidevergiftiging zijn onder andere hoofdpijn, duizeligheid en braken. Bij blootstelling aan een hoge concentratie kan een acute ademhalingsstilstand optreden.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool.nl.