General Motors: reclame op Facebook niet effectief genoeg

Autofabrikant General Motors (GM) stopt met betaald adverteren op Facebook. Dat meldden werknemers van het bedrijf dinsdag. Volgens The Wall Street Journal besteedt GM jaarlijks 40 miljoen dollar aan marketing via Facebook, waarvan een kwart als reclamegeld naar het internetbedrijf zelf gaat.

Beeld afp

Terwijl de financiële wereld reikhalzend uitkijkt naar de beursgang van Facebook komende vrijdag, in de hoop een graantje mee te kunnen pikken van de miljarden aan reclamegeld die het bedrijf jaarlijks bijeen harkt, stelt GM dat zijn advertenties op de sociale netwerksite helemaal niet zo effectief zijn.

Op de jaaromzet van Facebook, die vorig jaar 3,7 miljard dollar bedroeg, zal de stap van GM geen noemenswaardig effect hebben. Marktkenners menen wel dat het nieuws op een ongelukkig moment komt, vlak voor de veelbesproken beursgang. Zij stellen dat Facebook zal moeten bewijzen dat het zijn grote populariteit bij het publiek kan blijven omzetten in klinkende munt.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden