Gebruik Facebook fors toegenomen

Nederlanders zijn steeds meer actief op sociale media. Vooral het gebruik van Facebook heeft een flinke vlucht genomen, zo blijkt uit onderzoek door Multiscope. De tijd die Nederlanders besteden aan online sociale netwerken, is gestegen van 40 miljoen uur per maand in 2010 naar 60 miljoen uur in 2012.

Mark Zuckerberg tijdens de beursgang van Facebook, op 18 meiBeeld AP

Ze besteden 62 procent van die tijd aan Facebook, een flinke stijging ten opzichte van twee jaar geleden, toen het 16 procent was. Facebook is ook verreweg het bekendste netwerk. Na Facebook is Hyves het bekendste sociale netwerk. Maar het aantal ondervraagden met een profiel op Hyves ligt volgens Multiscope nu ruim een derde lager dan in 2010. De naamsbekendheid van LinkedIn steeg relatief gezien het meest.

Het zakelijke netwerk kan ook de grootste groei verwachten. Het aantal mensen dat een profiel op minstens één van de sociale netwerken heeft, is in twee jaar gestegen van 89 naar 93 procent. Aan het online onderzoek deden ruim 13.000 mensen mee.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden