Franse tijdschriftenreus wil van groot aantal titels af

Lagardère Active, de grootste tijdschriftengroep van Frankrijk, wil het aantal titels met 30 procent inkrimpen. De groep wil zich concentreren op haar kroonjuwelen, zoals Elle, Paris Match en Télé 7 Jours.

Beeld AFP

Lagardère Active zoekt een koper voor tien titels: Auto Moto, Be, Campagne Décoration, Le Journal de la Maison, Maison & Travaux, Mon Jardin Ma Maison, Psychologies Magazine, Union, Première en Pariscope.

Het bedrijf moet zijn portfolio beperken om de investeringsinspanningen te kunnen concentreren, verklaarde de directie donderdag. Tegen een achtergrond van dalende reclame-inkomsten zal Lagardère Active de focus leggen op 'zijn sterkste merken'.

Na de bekendmaking van de plannen, die ten koste zouden gaan van 350 arbeidsplaatsen, besloten de werknemers om vanaf maandag in staking te gaan. Ze willen volgende week ook verhinderen dat de tijdschriften verschijnen. De ondernemingsraad, die vreest dat de reorganisatie 570 banen kost, eist dat de directie haar plan intrekt.

Bij Lagardère Active werkten eind vorig jaar 3.740 mensen, onder wie 1.102 journalisten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden