France Télévisions excuseert zich voor valpartij

France Télévisions heeft in een communiqué zijn verontschuldigingen aangeboden aan de renners, de ploegen en aan Amaury Sports Organisation (ASO), de organisator van de Tour de France. Het was een auto van France Télévisions die gisteren de valpartij van Johnny Hoogerland en Juan Antonio Flecha veroorzaakte.

'Véhicule no. 800 Euro Média' passeert de kopgroep ondanks een verbod. Beeld
'Véhicule no. 800 Euro Média' passeert de kopgroep ondanks een verbod.

De volgwagen, door de Tourdirectie in een persbericht 'voertuig nr. 800 Euro Média' genoemd, had expliciet het bevel gekregen de renners niet te passeren, om zo de volgwagen van de Europcar-ploeg in staat te stellen een bidon af te leveren bij Thomas Voeckler. 'Geen enkele rekening houdend met deze opdracht haalde het voertuig toch in, de val van de twee coureurs veroorzakend', schrijft de Tourdirectie. De auto en de chauffeur zijn intussen uit de koers verwijderd.

France Télévisions verontschuldigt zich uitgebreid in een communiqué dat onder meer op zijn Facebook-pagina is opgenomen. 'We betreuren dit incident ten zeerste en willen bijdragen aan de door ASO genomen maatregelen om de veiligheid in en rond de wedstrijd te verhogen', schrijft de organisatie. Eerder bood de Tourdirectie al haar excuses aan de renners aan.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden