Ferrari wil autoverkoop gaan verminderen om exclusiever te worden

Sportwagenfabrikant Ferrari wil zijn autoverkoop gaan verminderen om de exclusiviteit van het merk te behouden. Dat maakte Ferrari-topman Luca Cordero di Motezemolo woensdag bekend.

De LaFerrari van Ferrari tijdens de presentatie. Hier worden maar 499 exemplaren van gemaakt. Beeld afp

Vorig jaar verkocht Ferrari een recordaantal van ruim 7300 auto's en beleefde het zijn beste jaar in de geschiedenis. Ook in het eerste kwartaal van 2013 deed Ferrari goede zaken en zag het de omzet met 8 procent toenemen tot 551 miljoen euro. Cordero di Motezemolo wil echter dat er eind dit jaar niet meer dan 7000 auto's aan de man zijn gebracht. Zo kan het bedrijf zich meer gaan richten op het aanpassen van zijn automodellen aan de wensen van de klant. 'Autodealers moeten begrijpen dat ook kwaliteit belangrijk is, niet alleen kwantiteit', aldus de topman.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden