'Feestdagen bieden jongeren kans op werk'

Ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk probeert samen met gemeenten, UWV, uitzendbureaus, werkgevers en vakbonden zoveel mogelijk jongeren tijdens de komende drukke periode rond de feestdagen aan een tijdelijke baan te helpen.

Beeld anp

In deze zogenoemde piekperiode is onder andere in de horeca, supermarkten, webshops en distributiecentra behoefte aan extra mankracht. 'Juist jongeren zijn in deze periode extra gemotiveerd om te werken. En zij kunnen de werkervaring goed gebruiken', aldus Sterk.

Landelijk opererende bedrijven als Wehkamp, Albert Heijn, T-Mobile, Hunkemöller, SNT klantencontact, NS Stations en Cendris hebben al gezegd mee te willen werken.

Het project Piekwerk richt zich op zowel jongeren die op zoek zijn naar een baan als op scholieren. Anders dan bij een vorige campagne zit aan dit project geen streefcijfer vast.

Sterk slaagde er eerder in in samenwerking met uitzendorganisatie Randstad om in 5 weken tijd bijna 8300 jongeren aan een baan te helpen. De doelstelling was toen om 10.000 jongeren aan de slag te krijgen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden