Schuim

Er is altijd één bijgoochem in zo'n zaal

Schuimverslaggever Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: het Nanofixit Dutch Press Launch Event.

De talkshow. Gadget-expert Miriam van 't Veer (Bright TV) testte de coating. 'Het was best heel nat.' Naast haar Danny Cortenraede, sales director van NanoFixit. Beeld Schuim

Vandaag ben ik bij twee events. Dat wil zeggen, er waren twee presentaties en die zijn alsnog samengevoegd tot één. Het had met opkomst te maken. Terwijl: dit is het NanoFixit Dutch Press Launch Event. Ik snap niet hoe een mens thuis kan blijven.

Ik ben bij Wolf Atelier en dat is mooi, want dat restaurant zit in die industriële bak bovenop de oude spoordraaibrug langs de Westerdoksdijk, waar ik al jaren langskom en dan telkens denk: toch een keer naar binnen gaan. De moeite waard, zie ik nu.

Achterdoor, voorbij de open keuken, staat een balie van glas, misschien kunstglas, en daarop de cijfers 1, 2 en 3. Ik hoop dan meteen op een Carglassachtige demonstratie.

Dat we zo een barst in die ruit mogen meppen, liefst met een hamer maar een schot hagel is ook goed, en dan wordt niet die hele ruit vervangen, nee meneer, dat was vroeger, nu is daar FixitQuickGlassNanoSecond; dat is een zalfje en laat dan de winter maar komen.

Ja sorry, Carglassreclame's zijn mijn guilty pleasure, ik heb er wel meer.
Maar eerst is daar een talkshow, met zijn drieën, waaronder de sales director.

"Internationaal wordt NanoFixit al heel erg goed verkocht!"

"Nee, nee, nog niks verklappen!"

"Ook geen tipje van de sluier? Want in China..."

Ik zit hier in Tell Sell - nog zo'n guilty pleasure - maar dan live.
De NanoFixit is dus een coating en die smeer je op het scherm van je telefoon. De moeilijke term is 9H, maar daar moet je consumenten niet mee vermoeien, want waar het echt over gaat: geen krassen meer op je telefoonscherm.

Schuimverslaggever Hans van der Beek Beeld Linda Stulic

O, het spul is preventief. Niks meppen en dan herstellen. Preventief. Ja, zo kan dat ook.

Danny Cortenraede, van Sales: "We halen gemiddeld 221 keer per dag het toestel uit onze zak. Hoe vaak kan dat fout gaan?"

Gastheer Simon Zijlemans: "Is er hier iemand die nog nooit zijn scherm heeft hoeven vervangen?"

Eén vinger, niet de mijne.

Cortenraede: "Een nieuwe telefoon kost zes-, zevenhonderd euro. Daar ga je als bescherming toch geen plastic plakkertje op plakken?!"

Die bescherming heeft met titaniumdeeltjes te maken, laten we daar de consument ook niet mee lastig vallen, maar het is op de Filipijnen is getest: de hardheid van 9H is maar één stap onder die van diamant, en harder dan diamant bestaat niet.

Kortom, smeer NanoFixit op je glasplaatje en je kunt er letterlijk op te keer gaan met een schaar of schroevendraaier.

Iemand: "Maar niet met een diamant."

Er is altijd één bijgoochem in zo'n zaal.

Tips? Mail naar schuim@parool.nl

Wat Het NanoFixit Dutch Press Launch Event
Waar Wolf Atelier, Westerdoksplein
Wie Allemaal vakgenoten ‘binnen de gadget- en telefoonverkoop’
Wanneer Dinsdag 8 november, van 18.00 tot 20.00 uur

Drank en spijs ***
Sfeer **
Hans zit op 181, max

Gert Jan Straatsma (Lebara Mobile) heeft zojuist het mobiel van Van 't Veer bekrast met een sleutel. Durfde zij dat aan? 'Ik zou geen nee durven zeggen, denk ik.' Het ging goed. Beeld Schuim
Het Schuim-mobieltje wordt bewerkt. Eerst met alcohol (Laura van den Elzen), dan de coating (Farrieda Smit) en tenslotte opgepoetst met micro viber (Sahra Driessen). Beeld Schuim
De mannen van NanoFixit: Ruben Wolf (l), zijn vriendin Alisa Kaminska, en Tijs Nuismer. Beeld Schuim
De tech-deskundigen: Nina Verberne (Editie NL) met Sander van den Brink (l) en Rick Uyterwaal, beiden van Dudes & Donts. Beeld Schuim
"Dit is wel weer een heel leuk product om te mogen lanceren," zegt Lukas Foks van Mediaxplain. Naast hem collega Kim van der Weide en gastheer Simon Zijlemans (Voetbal Inside). Beeld Schuim
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool.nl.