Eindhoven redt Dutch Design Week van bankroet

De gemeente Eindhoven koopt het merk van de Dutch Design Week voor 1,9 miljoen euro. De gemeenteraad heeft dat vanmiddag besloten in de laatste raadsvergadering in de oude samenstelling. De oppositie stemde tegen.

Bezoekers in 2013 op de Dutch Design Week in Eindhoven. Beeld anp
Bezoekers in 2013 op de Dutch Design Week in Eindhoven.Beeld anp

Door de deal wordt de organisatie van de Dutch Design Week voor de tweede keer binnen een jaar van een faillissement gered. Een faillissement zou de gemeente ook meer dan 1 miljoen euro kosten.

De raad bepaalde dinsdag wel dat de organisatie van het evenement vanaf 2016 moet gaan betalen voor het gebruik van het merk.

Directeur Martijn Paulen van de Dutch Design Week vertelde dinsdag dat de tijdelijke oplossing van vorig jaar is omgezet in een definitieve oplossing. 'De weg omhoog is ingeslagen', reageerde hij.

De Dutch Design Week is met 250.000 bezoekers uitgegroeid tot het grootste designevenement in Noord-Europa. Het jaarlijkse hoogtepunt is de uitreiking van de Dutch Design Awards.

De 13e editie staat gepland vanaf 18 oktober van dit jaar.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden