Eerste vaatje Hollandse Nieuwe brengt 90.000 euro op

De veiling van het eerste vaatje nieuwe haring op de Scheveningse visafslag heeft dinsdagmiddag een bedrag van 90.000 euro opgebracht.

Beeld anp

Koper is het moederbedrijf van PLUS-supermarkten. Het bedrag is bijna het dubbele van vorig jaar, toen het vaatje 53.000 euro opleverde voor het goede doel.

PLUS schenkt het eerste vaatje met Hollandse nieuwe aan het Veteraneninstituut. Op Veteranendag (zaterdag 25 juni) krijgen alle oud-militairen op het Malieveld in Den Haag een gratis haring aangeboden.
De opbrengst van 90 mille gaat traditioneel naar een goed doel, ditmaal de stichting Het Vergeten Kind.

Volgens het Visbureau, de organisator van de veiling, zet deze stichting zich in om kinderen in opvanglocaties een zo normaal mogelijke jeugd te geven. Daarnaast worden activiteiten en evenementen georganiseerd om de kinderen weer echt kind te laten zijn.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden