Eerste claims KPN-storing druppelen binnen

KPN heeft al meer dan 500 meldingen binnengekregen van klanten die schade hebben geleden door de grote netwerkstoring in Frankrijk en Monaco vorige week. De telecomprovider rekent erop dat dit aantal nog flink zal toenemen aangezien veel gedupeerden waarschijnlijk nog op vakantie zijn. Dat meldde een woordvoerster van KPN dinsdag.

null Beeld ANP XTRA
Beeld ANP XTRA

KPN heeft vorige week de website kpn.com/storingfrankrijk geopend, waarop alle klanten van KPN, Hi, Telfort en Simyo die tussen 20 en 24 juli last hadden van de storing een schadeformulier kunnen invullen. Dit meldpunt blijft tot zeker 14 september open.

Volgens de zegsvrouw worden alle klachten door KPN individueel behandeld en krijgt iedere klager binnen 10 dagen een reactie.

KPN durft nog geen in schatting te maken van de totale kosten die de claims zullen opleveren. 'Wat we tot nog toe binnen hebben gekregen varieert enorm. Sommige mensen hebben vanwege de storing ter plaatse een extra wifi-abonnement afgesloten, anderen melden ons dat ze het wel lekker rustig vonden dat de telefoon er even uit lag'', zei de woordvoerster.

Bij advocaat Herman Loonstein kwamen ook ruim 250 meldingen binnen van benadeelden of hun familie. Loonstein bond al eerder de strijd aan met KPN met onder meer een speciaal e-mailadres voor klachten over de telecomprovider en wil dat ook in dit geval doen. 'KPN krijgt eenmaal de kans om met een forse schadevergoeding te komen, anders mag de rechter zich over dit nieuwe fenomeen buigen', laat de advocaat weten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden