Schuim

Dog and ponyshow vol cocktails op V&D-graf

Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: Hudson's Bay cocktail party.

Ook niet elke week in Schuim: modeontwerper Tommy Hilfiger (r). Naast hem zijn ceo Daniel Grieder (m) en James Veenhoff (Jean School). Beeld Schuim

Weet je wat het is? Uiteindelijk is vastgoed gewoon kinderspel. Je hebt een lege doos en daar moet je een leuke huurder in zetten, that's it.

Wie heeft weleens zijn huis ge-Airbnb'd? Nou, gefeliciteerd. Je weet nu hoe vastgoed werkt. Vraag, aanbod, en wel even de jaarlijkse lasten in de gaten houden. Mooi, dan kun je nu bij elk vastgoedkantoor aan de slag.
(Ik moet zeggen, ik heb een tijd met een vastgoedjongen staan praten.)

Ik ben op de cocktailparty waarmee Hudson's Bay zich aan Nederland presenteert. Hudson's Bay is de Canadese warenhuisketen die twintig vestigingen in Nederland wil openen, in oude panden van V&D, waaronder die op het Rokin.

Eigenlijk is het cherry picking, hè. De grote man van Hudson's Bay Company (HBC) is een real estate guy en die weet ook: er staan vijftigduizend vierkante meter onverhuurbare bedrijfspanden leeg en de verhuurder staat met de rug tegen de muur. Maar evengoed kon HBC weleens de messias van de retail in Nederland zijn. Ze hebben de V&D van Amerika ook marktleider gemaakt.

Hans van der Beek Beeld Linda Stulic

Ik ga naar Donald Watros, president HBC International en heet hem van harte welkom in ons land. "Thank you," zegt hij. "We zoeken al tien jaar alle markten in Europa af en het faillissement van V&D was voor ons a once in a lifetime opportunity. You're gonna love us here! Een nieuw concept en een serviceniveau dat jullie niet kennen. It's gonna be fun! You'll enjoy."

Een tijd later springt de hoogste baas, Richard Baker, opeens op tafel. "Hello everyone! How are you doing?"
Met de cocktails is inderdaad weinig mis en het buffet had niet misstaan in een toprestaurant, dus met ons gaat het prima.

Baker is heel excited en proud en wil zich graag even voorstellen. "We're a fifteen billion dollar company, but that doesn't define us. We're all friends and family."
Verder vindt hij het thrilling en een beautiful experience. Afsluitend: "Ik wens jullie allemaal een goede avond, en rij straks met naar huis gaan niet met een fiets over me heen."
Daar moet iedereen heel hard om lachen.

Kijk, vanavond is natuurlijk allemaal dick measuring. Leveranciers, landlords, iedereen hier wil laten zien dat ze serieus zijn. En omgekeerd maakt Hudson's Bay er een dog and ponyshow van. Goed eten, goed drinken, goede plek. Ze willen laten zien: als wij zo'n topfeest kunnen geven, kunnen we ook een warenhuis succesvol maken.

Kortom, even die knallende eerste indruk maken. De flashbangtechniek, heet dat. Doen ze goed.

Wat Hudson’s Bay cocktail party
Waar
Keizersgracht 440 en daarna verder in Andaz
Wie
Richard Baker, Jerry Storch, Donald Watros, Olivier Van den Bossche, Tommy Hilfiger, Herbert Raat, Ans Markus, Frits Sissing, Jos van de Mortel
Wanneer
Donderdag 9 juni, 20:00 uur tot 01:00 uur

Drank en spijs *****

Sfeer ***
Hans was bij een dog and ponyshow, maar aan dick measuring deed hij niet

Ontwerper Nikkie Plessen (l) en de leukste nieuwslezeres van de heeeeele wereld, Merel Westrik (RTL, maar stiekem voor altijd van ons). Beeld Schuim
De Coebergh PR Clan (CPRC): Gervaise, Piet Hein en Arabella Coebergh en Kiki Hirschfeldt (vlnr). Ook deze klus is dus voor Coebergh Communicatie & PR. Beeld Schuim
De best geklede man van Nederland, Arno Kantelberg (Esquire), en Machteld Klaassen (adviseur politie), maar die was verkeerd voorgelicht over de dresscode. Beeld Schuim
Emilie Verschuren (l) en Machteld Jansen van Rituals, met Rik Ledder (TBWA\Neboko). Jansen: 'Morgen is hij gescheiden.' Beeld Schuim
Topmannen van Hudson's Bay: Olivier Van den Bossche, Richard Baker en Donald Watros (vlnr). 'Amstelveen? Zou kunnen. Haarlem? Dat pand hebben we drie keer bekeken.' Beeld Schuim
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden