Dirk van den Broek moet advertentie rectificeren

Dirk van den Broek moet een advertentie rectificeren waarin de supermarktketen beweerde 20 procent goedkoper te zijn dan Albert Heijn. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vandaag bepaald. Albert Heijn had een kort geding tegen de concurrent aangespannen.

ANP/Redactie
Dirk van den Broek © ANP Beeld
Dirk van den Broek © ANP

De paginagrote advertentie verscheen in De Telegraaf en het AD. Dirk van den Broek moet nu de advertentie rectificeren in beide kranten en via posters die in elk filiaal van de supermarktketen moeten worden opgehangen.

Volgens de rechter is Dirk van den Broek van de verkeerde prijzen uitgegaan, omdat producten met elkaar zijn vergeleken die niet met elkaar te vergelijken zijn. Ook heeft de supermarkt de verkeerde rekenmethode toegepast. Albert Heijn liet weten blij te zijn met de uitspraak.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden