Deze drie films moet je deze week gaan zien

Elke week kun je nieuwe films zien in de Amsterdamse bioscopen, maar welke films mag je écht niet missen? Wij zetten ze voor je op een rij.

The Founder vertelt de tragische geschiedenis van een wereldberoemd familiebedrijf. Beeld -
The Founder vertelt de tragische geschiedenis van een wereldberoemd familiebedrijf.Beeld -

The Violin Teacher(***)

Wie het nieuwe jaar in de bioscoop met een warm gevoel wil beginnen, moet het op de werkelijkheid gebaseerde The Violin Teacher niet overslaan.

Het drama speelt zich af in een favela in São ­Paolo, waar een groep straatschoffies die voorbestemd zijn om in de criminaliteit te belanden, verandert in een uitstekend orkest door een bevlogen muziekdocent.

Te zien in De Filmhallen en Rialto.

Lees hier de hele recensie [+]

The Founder(***)

The Founder vertelt de tragische geschiedenis van een wereldberoemd familiebedrijf.

In dit waargebeurde verhaal speelt Michael Keaton de rol van Ray Kroc, een mislukte deur-aan-deurverkoper van milkshakemachines. Op de rand van zijn eigen faillissement ontmoet hij de twee broers Mac en Dick McDonald die een succesvol hamburgertentje runnen in het zuiden van Californië.

Niemand wil zijn vijfkoppige milkshakemachines hebben, maar zij bestelden er zés. Welk restaurant heeft de behoefte om dertig milkshakes tegelijk te maken? Kroc is zo onder de indruk van McDonald's dat hij de broers overhaalt om hun bedrijf uit te breiden. Onder zijn toezicht verschijnen er op steeds meer plekken identieke restaurants met een identiek menu. En dan gaat het fout.

Te zien in FC Hyena, Studio K, The Movies en alle Pathé bioscopen.

Lees hier de hele recensie [+]

How to meet a mermaid(***)

How To Meet A Mermaid is een poëtisch documentaire-essay over de relatie van de mens met het wassende water.

Heeft de Mexicaanse surfinstructeur Miguel het echt zo slecht? Hij is van zins om een illegale overtocht naar de Verenigde Staten te maken. Op zijn surfplank. Krankzinnig idee natuurlijk. Miguel is bereid om vijf uur over de dood heen te peddelen om zijn vrouw en pasgeboren kind misschien een beter leven te geven.

We leven in een paradijs zonder het als zodanig te herkennen, lijkt de kerngedachte.

Te zien in De Balie, Rialto en Het Ketelhuis.

Lees hier de hele recensie [+]

undefined

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden