Den Haag wil toeristen uit Amsterdam lokken

De gemeente Amsterdam gaat intensiever samenwerken met Den Haag om het toeristisch aanbod van de hofstad meer onder de aandacht te brengen bij toeristen.

Een toerist wordt gefotografeerd voor het Vredespaleis in Den Haag Beeld anp
Een toerist wordt gefotografeerd voor het Vredespaleis in Den HaagBeeld anp

Een online campagne, schermen op Schiphol en billboards in de stad moeten de komende drie jaar toeristen op de voordelen van een bezoek aan Den Haag wijzen. De citymarketingorganisaties van de twee steden werken samen om bezoekers van de hoofdstad te verleiden tot een reisje richting de hofstad.

Voor Amsterdam is het verspreiden van toeristen over de randstad een methode om de druk op de stad enigszins te verlichten. Eberhard Van der Laan deed vorig jaar een beroep op de andere grote steden om toeristen op te vangen. Het zou helpen de drukte te beteugelen, aldus de burgemeester. "Dat kan wel eens onze redding zijn."

Publiekscampagne
Met name het promoten van het Haagse culturele aanbod moet als lokkertje dienen. De hofstad zegt nog genoeg mogelijkheden tot groei te hebben. De gemeente Den Haag legt 150.000 euro neer voor de publiekscampagne.

Amsterdam Marketing en Den Haag Marketing werken samen in de selectie van het aanbod, waarbij wordt gekeken of dat aansluit bij de voorkeuren en interesses van bezoekers van de hoofdstad. Centraal staan 'het rijke koninklijke leven, de badplaats aan zee, de vele musea en het politiek-bestuurlijke hart van het land', aldus het persbericht.

Lees ook het interview met Eberhard van der Laan: 'Niets is makkelijker dan Amsterdam verkopen'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden