'Danone zit fout met reclame over borstvoeding'

Levensmiddelenconcern Danone is door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) opgeroepen te stoppen met zijn campagne over borstvoeding in Turkije. Dat meldt de Britse krant The Independent zaterdag.

null Beeld thinkstock
Beeld thinkstock

In de campagne wordt gewaarschuwd dat moeders mogelijk niet voldoende moedermelk hebben om hun kind te voeden. Danone suggereert dat tekort aan te vullen met melkpoeder.

In de jaren 70 leidde een soortgelijke campagne van concurrent Nestlé tot een boycot. Volgens Danone hebben zowel de WHO als Unicef hun goedkeuring gegeven aan de campagne, maar beide organisaties ontkennen dat tegenover The Independent. Danone mag het logo van de WHO niet meer gebruiken op de verpakking van het melkpoeder.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden