Coolblue grote winnaar De Beste Social Media Awards

Coolblue is de grote winnaar geworden van De Beste Social Media Awards. De webwinkel sleepte vier prijzen in de wacht, waaronder die voor Beste Merk en Beste Grap.

De vacature voor pakketknuffelaar bleek een grapje van Cool Blue. Beeld Screenshot

Dit jaar brachten ruim 6000 unieke bezoekers hun stem uit in tien categorieën. De mening van het publiek, gecombineerd met het oordeel van de jury, leverde tien winnaars op. De awards werden vanavond uitgereikt tijdens een groots feest in Amsterdam. Coolblue werd onder meer bekroond voor een 1 aprilgrap. In een filmpje op Facebook kondigde de firma aan op zoek te zijn naar een pakketknuffelaar.

Ook KLM viel meerdere keren in de prijzen. De luchtvaartmaatschappij mocht drie trofeeën mee naar huis nemen, onder andere die voor de Beste Reactie op een bedrijf en Beste Visueel. De bedrijven Stabilo, ABN Amro en Vodafone kregen allen twee awards.

Thais strand
Cabaretier Jochem Myjer werd uitgeroepen tot de Beste BN'er op social media, al ging de voorkeur van de jury uit naar presentator Arjen Lubach. In de categorie Slechtste Bericht verzamelde voetbalvrouw Yolanthe Sneijder-Cabau de meeste stemmen. Zij zette vorig jaar een foto online van een Thais strand. 'Goedemorgen prachtig eilandje. Terug op Ibiza voor familiebusiness. Dikke kus voor jou...', schreef ze erbij.

Volgens awards-oprichter Diederik Broekhuizen zijn dit jaar twee keer zoveel stemmen uitgebracht als bij de vorige editie. 'De grote winnaar Coolblue bewijst dat je met menselijke, humoristische social media een webshop echt een social smoel kan geven.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden