Consumentenbond in actie tegen afronden belminuten

De Consumentenbond komt in actie tegen de 'rare regels' in de telecomsector. De bond wil een einde aan het afronden van belminuten, tegoeden die snel vervallen en de problemen rond mobiel internet. De bond roept klanten op te protesteren.

© ANP Beeld
© ANP

Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Ik weet zeker dat als supermarkten alle boodschappen op hele euro's naar boven afronden, klanten zich massaal bestolen voelen. Toch hanteren aanbieders van mobiele abonnementen wel dit soort absurde regels. Het wordt hoog tijd dat zij gaan luisteren naar hun klanten!'

Consumenten kunnen providers tot de orde roepen via de site van de bond, die daarvoor een invulformulier heeft opgezet met eisen als 'tegoeden een jaar houdbaar', 'MB's los van belminuten/sms'jes', 'lagere internetkosten zonder bundel' en 'gesprekken afrekenen per seconde'.



Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden