Consumentenautoriteit gaat betrouwbaarheid webwinkel beoordelen

De Consumentenautoriteit komt dit jaar met een actie die klanten een handje helpt bij het beoordelen of een webwinkel betrouwbaar is. Het eerste halfjaar van 2012 werd al ingezet op het snel aanpakken van webwinkels waarover klachten kwamen van problemen met levering of betaling, meldt de Consumentenautoriteit.

Illustratie Beeld ANP
IllustratieBeeld ANP

De rest van het jaar worden (startende) ondernemers met een webwinkel geïnformeerd over alle bestaande regels. Bernadette van Buchem, directeur Consumentenautoriteit, wil problemen liefst snel signaleren en aanpakken om verdere schade voor consumenten te voorkomen. 'Grote veroorzakers van consumentenklachten dwingen wij de bron van de klachten weg te nemen en hun gedrag meteen aan te passen.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden