Coca-Cola wil af van frisdrankmerk Cocaïne

ANP/Redactie

Frisdrankproducent Coca-Cola bindt in Chili de strijd aan met het frisdrankenmerk Cocaïne. De registratie van de naam van een harddrug voor frisdrank is volgens Coca-Cola in strijd met de goede zeden.

Coca-Cola wijst er in de oppositieprocedure op dat in Chili al eerder de merken Marihuana en Ko Caine op dergelijke gronden zijn geweigerd. Niettemin is het opvallend dat de grootste frisdrankenproducent ter wereld zich in deze zaak als zedenmeester opwerpt en met geen woord rept over merkinbreuk of mogelijke verwarring met het Coca-Cola-blik, zegt merkenbureau Chiever.

Vermoedelijk komt de actie van Coca-Cola volgens Chiever niet alleen voort uit de behoefte om onzedelijke merken te bestrijden, maar heeft deze vooral ook te maken met de opvallende gelijkenis tussen het rode blikje Cocaïne en het Coca-Cola-blikje.

Foto ANP. Beeld
Foto ANP.
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden