'CO-vergiftiging meisjes Huizen was gevolg van harde wind'

Het incident met vrijgekomen koolmonoxide waarbij in Huizen twee meisjes om het leven kwamen, is volgens de politie 'een noodlottig ongeval door een samenloop van natuurlijke factoren'. Dat heeft de politie bekendgemaakt na onderzoek in de woning.

Het huis waar de twee meisjes zijn omgekomen.Beeld anp

Volgens de politie werd de afvoer van de geiser door de harde wind afgesloten waardoor de koolmonoxide door de ontstane druk naar binnen is geslagen. Via een open kanaal heeft het gas zich vervolgens in de badkamer verspreid waar de drie meisjes zich bevonden.

De gasgeiser functioneerde volgens het politieonderzoek naar behoren en was kort geleden nagekeken. Het derde meisje ligt in het ziekenhuis en maakt het naar omstandigheden goed.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden