Chocoladereep Rolo wint Gouden Loeki aller tijden met Dombo de Olifant

'Nanananana. Bedenk goed wat je met je laatste ...'

Heel veel mensen kunnen deze zin moeiteloos afmaken, en zien ook gelijk de reclame voor zich waarbij een jongetje een olifant plaagt en deze olifant jaren later wraak neemt door hem - inmiddels een volwassen man - met zijn slurf een flinke mep te geven. Deze reclame van het snoep Rolo uit 1996 is woensdag verkozen tot de winnaar van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden.

Van de twaalf door een vakjury genomineerde en daarna door een publiekspanel beoordeelde reclames, was dit de leukste en beste. De Ster, die dit jaar vijftig jaar bestaat, komt met deze prijs voor de populairste tv-reclame die het meest in ons geheugen is blijven hangen. Deze reclames zijn volgens de jury 'gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk doorstaan hebben'.

De andere genomineerden waren: Bommetje (Melkunie, 1997); Der Rudi (Heineken, 2002), Goeiemoggel (KPN, 2007); Klok (Centraal Beheer Achmea, 1989); Lekker lang bellen (Telfort, 2012); Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (Fiat, 1983); Petje Pitamientje (Calvé, 1985); Pietertje (Calvé, 2010); Stoplicht (Fruit Joy, 1996); Walk-in-fridge (Heineken, 2009) en Zwanen (KLM, 1995).

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden