Cannabiszaden van Amsterdams Green House gaan internationaal

De Amsterdamse coffeeshopketen Green House is een samenwerking aangegaan met twee van de grootste cannabisbedrijven ter wereld.

Marc Kruyswijk
Coffeeshopketen Green House is een samenwerking aangegaan met twee van de grootste cannabisbedrijven ter wereld. Beeld ANP
Coffeeshopketen Green House is een samenwerking aangegaan met twee van de grootste cannabisbedrijven ter wereld.Beeld ANP

Green House kan hiermee de afzetmarkt van zijn cannabiszaden enorm uitbreiden. Het samenwerkingsverband met het Canadese Canopy Growth en Organa Brands uit de Verenigde Staten zal zich in eerste instantie richten op de Canadese markt, waar 36 miljoen potentiële klanten wonen.

Ook andere legale afzetmarkten behoren tot de mogelijkheden, zegt Olaf van Tulder van Green House vanuit Las Vegas, waar hij een cannabisbeurs bezoekt.

'Beloning'
Het is een mooie beloning na dertig jaar vechten in Nederland, zegt Van Tulder. "Wij willen normalisering, want in het Nederlandse systeem is wat wij doen nog steeds illegaal. Met onze merken kunnen we nu wereldwijd een grote rol gaan spelen."

Canopy is het grootste cannabisbedrijf van de wereld met een waarde van 3,8 miljard dollar. Sinds begin dit jaar is cannabis voor medicinale doeleinden legaal in Canada. Er wordt gesproken over vrijgeven voor recreatief gebruik. Green House is bekend om zijn coffeeshops en zijn ontwikkeling van specifieke cannabiszaden.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden