Campagne voor vuurwerkbril basisscholieren

De Nationale Campagne Vuurwerkbril gaat maandag van start met een website die zich vooral richt op basisschoolleerlingen van groep 7 en 8. De leerlingen worden bewust gemaakt van de gevaren van vuurwerk met onder meer een online quiz en een fotowedstrijd op Facebook, aldus de organisatie vandaag.

Een meisje draagt een vuurwerkbril bij de opening vorig jaar november van het KinderOOGcentrum, onderdeel van het Oogziekenhuis in Rotterdam. Beeld ANP
Een meisje draagt een vuurwerkbril bij de opening vorig jaar november van het KinderOOGcentrum, onderdeel van het Oogziekenhuis in Rotterdam.Beeld ANP

Doel van de campagne is het aantal vuurwerkincidenten waarbij personen blind raken, te verminderen. Leerlingen van de basisschool De Plevier in Rotterdam krijgen maandag de eer als eerste de quiz te doen op de website.

De quiz bestaat uit vragen als: welke afstand moet je minimaal nemen om naar vuurwerk te kijken? Wie meedoet aan de quiz kan prijzen winnen. Ook is een Facebookactie op touw gezet waarbij kinderen en hun ouders worden aangespoord een foto met vuurwerkbril te uploaden.

De campagne is opgezet door onder meer het Oogfonds, Het Oogziekenhuis in Rotterdam en het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden