Britse pers rouwt om Jade Goody

LONDEN - De Britse media besteden maandagochtend extreem veel aandacht aan de zondag overleden realityster Jade Goody. ,,Mummy's in Heaven'', kopt de Daily Mirror naast een grote foto van de doodzieke Britse.

Maar het blijft niet alleen bij eerbetonen aan de 27-jarige moeder die wereldberoemd werd door haar deelname aan Big Brother. Veel kranten zetten ook grote vraagtekens bij het waarom van de mediahype rond de vrouw die haar strijd tegen kanker deelde met miljoenen televisiekijkers. ,,Ze had eigenlijk geen enkel talent'', bekritiseert de Daily Mail de gekte rond Goody. ,,Ze profiteerde van een peepshow, een kijkje in haar leven dat aan de hoogste bieder werd vergeven.''

De overledene werd bekend toen zij tijdens de serie Big Brother het mikpunt van spot werd vanwege haar gebrek aan kennis en haar controversiële gedrag, waaronder naaktlopen en veel schelden. Na Big Brother was ze te zien in verschillende programma's, schreef twee autobiografieën, had een column in een tijdschrift, scoorde een theaterrol en lanceerde een parfumlijn, een kookboek, fitness-dvd's en twee schoonheidssalons. (ANP)

Jade Goody, had ze nu talent of niet, dat vragen de Britse media zich af. Foto EPA/Harish Tyagi Beeld
Jade Goody, had ze nu talent of niet, dat vragen de Britse media zich af. Foto EPA/Harish Tyagi
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden