Britse banken compenseren klanten

De 13 grootste Britse banken betalen 1,3 miljard pond (ruim 1,5 miljard euro) om klanten te compenseren die onterecht verzekeringen kregen aangesmeerd tegen identiteits- en creditcarddiefstal. Dat werd donderdag bekend.

Een filiaal van HSBC in Hong Kong Beeld ap

Ongeveer 7 miljoen klanten die de verzekeringen sinds 2005 kochten kunnen nu een terugbetaling vorderen van de premies die ze betaalden, inclusief 8 procent rente, aldus de Britse toezichthouder Financial Conduct Authority (FCA). De producten werden verkocht onder namen als HSBC Card Guard en Barclays Cardholder Protection.

De FCA specificeerde niet hoeveel de banken, waaronder Barclays, Lloyds Banking Group, HSBC en Royal Bank of Scotland, individueel moeten betalen. Het bedrag komt bovenop de 15,5 miljard pond die Britse banken al opzij hadden gezet voor klanten die ten onrechte bepaalde verzekeringen hadden gekregen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden