Bram Moszkowicz adviseert nu een monster

Zombies lopen uit een coffeeshop, Homer Simpson eet een haring, Bram Moszkowicz geeft juridisch advies aan een monster uit Scream en vier voetballers komen een koe tegen op het veld.

Beeld Fox

De campagne waarmee Fox TV in Nederland vandaag wordt gelanceerd, heet Welcome to Dutchland en is gemaakt door het internationale reclamebureau Anomaly, dat sinds 2011 een kantoor in Amsterdam heeft. Fox TV is vanaf maandag 19 augustus in Nederland als open kanaal te ontvangen op Ziggo, UPC, KPN en Canal Digitaal.

In juni werd bekend dat het bedrijf van mediamagnaat Rupert Murdoch met een niet betaald kanaal naar Nederland zou komen. Aangezien er weinig tijd was om Fox TV, met televisieseries en films, te introduceren, moest de campagne 'simpel en helder' zijn, zegt Hazelle Klønhammer, directeur van Anomaly Amsterdam. 'We wilden op een verrassende manier iconische beelden van Nederland combineren met Foxprogramma's die hier al bekend zijn, zoals The Simpsons.' De stereotiepe beelden van haring, coffeeshops en bier zijn bedoeld om zo snel mogelijk herkend te worden. 'De campagne komt in bushokjes en op straat te hangen', zegt Klønhammer. 'Het moet meteen duidelijk zijn waarom het draait.'

Bram Moszkowicz strikte het reclamebureau 'voor de humor'. 'Moszkowicz is hier actueel en wij zagen de humor ervan in dat hij juridisch advies geeft aan de schurk uit Scream. Het is een beetje brutaal, maar dat past bij Fox.'

Lees vandaag meer in Het Parool.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden