Update

'Boogerd blijft interessant voor commercie'

Sportmarketeer Bob van Oosterhout gelooft niet dat het gedaan is met commerciële aanbiedingen voor Michael Boogerd. De oud-renner gaf woensdag dopinggebruik toe. 'Een beetje laat natuurlijk, maar ik denk nou ook weer niet dat heel Nederland verontwaardigd is. Er zullen best partijen zijn voor wie hij interessant blijft, die hem een groot sporter vinden en iets met hem willen', denkt Van Oosterhout, eigenaar van sportmarketingbureau TripleDouble.

Michael Boogerd. Beeld afp
Michael Boogerd.Beeld afp

'Ik sta er een beetje dubbel in. Grote partijen - bijvoorbeeld financiële instellingen - zullen zich wel drie keer bedenken. Het is een deuk in zijn blazoen. Maar het was groter nieuws geweest als hij niets gebruikt had. Wie schrikt er nog na al die bekentenissen zoals van Armstrong?'

Volgens Van Oosterhout is het grote publiek het dopingnieuws onderhand wel beu. 'Ik heb de indruk dat veel mensen niet zo zeer meer geïnteresseerd zijn in het verleden maar willen weten hoe de UCI en de jonge renners het gaan oplossen. Het is nu wel duidelijk dat doping in de wielersport één groot georkestreerd geheel was.'

Erik Dekker
Maar de ophef vindt de marketeer ook wel weer begrijpelijk. 'Dit is toch de eerste grote Nederlandse renner die bekent, tot dusverre waren het vooral kruimeldieven. Nu ben ik benieuwd of Erik Dekker volgt.'

De kans bestaat dat Boogerd schadeclaims aan zijn broek krijgt, daarover heeft Van Oosterhout een duidelijke mening. 'Dat vind ik populistisch en opportunistisch. Zo riep de Tour Down Under dat ze een miljoen startgeld terugeisen van Lance Armstrong. Maar die kan op zijn beurt dan ook 3 miljoen opeisen aan de extra tv-gelden en andere inkomsten die zijn komst de organisatie daar hebben opgeleverd.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden