Plus

Boeftrui van Colourful Rebel is meer dan een hype

Elke dag openen nieuwe winkels, restaurants en cafés in de stad. In onze dagelijkse rubriek Open lees je erover. Vandaag: Colourful Rebel.

Frank van de Brug: 'Van de ene op de andere dag steeg de verkoop van nul naar honderden, duizenden items' Beeld Charlotte Odijk

'Het woord Boef gebruikten we zelf altijd, als stopwoordje," zegt Bas van de Brug (30), die samen met tweelingbroer Frank het merk ­Colourful Rebel opzette. "We zeggen dat tegen onze vriendinnetjes, zo van: 'Hé boef!' Zij zijn de oorspronkelijke boefjes."

Frank schreef het woord een keer uit de losse pols op een T-shirt en de rest is ­geschiedenis. "Van de ene op de andere dag steeg de verkoop van nul naar honderden, duizenden items. Puur geluk, denk ik."

Al twee jaar lang is vooral de trui een succes. De sweaters (€59,95) gaan nog steeds als warme broodjes over de toonbank. "Je zou denken dat het op een gegeven moment klaar is," zegt Bas. "Maar zeker in het zuiden van Nederland lopen de truien nog erg goed."

De rest van de collectie - voornamelijk T-shirts, jassen en shorts voor vrouwen én mannen - verkoopt ook, wil het duo benadrukken. "Dat is leuk," zegt Bas, "want dat betekent dat we ons vanuit de hype hebben doorontwikkeld tot een volwaardig ­kledingmerk."

Hoewel de Boeftruientrend nu op zijn eind lijkt te lopen, groeit het kleding­merk Colourful ­Rebel gestaag door. De winkel in de Van Woustraat is net dicht, de flagshipstore vlak bij het Koningsplein net open. En er zijn plannen voor uitbreiding naar het buitenland. "De volgende collectie heeft een trui met 'Amai': die gaan we in België proberen te ­verkopen."

Ken jij een nieuw tentje? Vertel het ons en stuur een mailtje naar open@parool.nl

Colourful Rebel

Heiligeweg 42
colourfulrebel.com

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden