Blendle lanceert Amerikaanse versie

De digitale krantenkiosk Blendle heeft woensdag zijn Amerikaanse versie gelanceerd.

Blendle lanceert woensdag de Amerikaanse versie Beeld anp
Blendle lanceert woensdag de Amerikaanse versieBeeld anp

In deze versie kunnen gebruikers tegen betaling losse artikelen lezen van bekende titels als The Wall Street Journal, The New York Times en The Financial Times.

Ook publicaties van het grote tijdschriftenconcern Time maken deel uit van de Amerikaanse versie, maakte oprichter Alexander Klöpping bekend.

Het is de eerste stap van Blendle buiten Europa, na een succesvolle start in Nederland en Duitsland. In deze twee landen heeft Blendle inmiddels meer dan 650.000 gebruikers, waarvan een groot deel jonger is dan 35 jaar.

In de Verenigde Staten is in eerste instantie een betaversie gelanceerd, met een relatief kleine groep van ongeveer 10.000 testgebruikers.

Zonder abonnement
De digitale kiosk biedt lezers de mogelijkheid om zonder abonnement te bladeren in honderden kranten en tijdschriften. Gebruikers betalen daarbij alleen een klein bedrag voor artikelen die ze daadwerkelijk lezen.

Enkele weken terug bereidde medeoprichter van Blendle, Alexander Klöpping, de expansie voor in New York. In december kondigde Klöpping aan Blende op de Amerikaanse markt te brengen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden