Blendle breidt online kiosk uit naar Duitsland

Blendle, de virtuele kiosk waar lezers individuele stukken uit kranten en bladen kunnen kopen, start vandaag in Duitsland. Volgens het bedrijf doen alle grote Duitse uitgevers mee.

null Beeld Blendle
Beeld Blendle

Ook het Nederlandse publiek kan de Duitse artikelen lezen. Onder andere grote namen als Die Zeit, Der Spiegel en Bild am Sonntag en verschillende regionale kranten hebben zich aangesloten, in totaal doen 36 Duitse titels mee.

Blendle werd ongeveer een jaar geleden gelanceerd in Nederland en telt inmiddels meer dan 300.000 gebruikers, zo meldt het bedrijf. Zes maanden na de start kreeg het bedrijf een investering van drie miljoen euro van The New York Times en de Duitse uitgever Axel Springer. Er wordt ook gewerkt aan een Amerikaanse versie: The Wall Street Journal, The Washington Post en The Economist zijn al in de kiosk te vinden.

Marten Blankesteijn, die Blendle samen met Alexander Klöpping oprichtte, zei eerder tegen Het Parool: 'Die variatie aan titels zorgt ervoor dat veel mensen uit kranten of tijdschriften lezen die buiten hun doelgroep liggen. Vrouwenblad Viva is bijvoorbeeld opvallend populair onder mannelijke gebruikers.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden