Bewoners Louweshoek geëvacueerd

Zondagmiddag moesten de bewoners van het woningcomplex op de Louweshoek hun huis uit vanwege een brandje. Dat meldt AT5.

Archiefbeeld Beeld anp
ArchiefbeeldBeeld anp

De brand brak rond 11.30 uur uit in een van de appartementen door vlam-in-de-pan. Andere bewoners van het complex moesten daarom het gebouw verlaten. Ze stonden ongeveer een half uur in de stromende regen te wachten tot het brandje geblust was door de brandweer.

De ontruiming zorgde voor de nodige ergernis onder de bewoners, want het was niet de eerste keer dat ze hun huis moesten verlaten door calamiteiten. Vorig jaar moesten ze een aantal nachten hun woningen uit vanwege asbest in het complex. Afgelopen zomer stonden ze op straat omdat er koolmonoxide zou zijn vrijgekomen. Achteraf bleek dat echter waterstof te zijn.

De bewoners klagen nog steeds over een stinkende riolering en achterstallig onderhoud in het gebouw.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden