Betalingsbedrijf Adyen mikt op expansie Azië

Het Amsterdamse betalingsverkeerbedrijf Adyen voert zijn investeringen in Azië op. Het bedrijf speelt hiermee in op de groei van het aantal betalingen in de e-commerce.

Beeld Adyen

Vooral via mobiele apparaten worden meer rekeningen vereffend.In de komende maanden wil Adyen zijn personeelsbestand op het kantoor in Singapore verdubbelen tot zeventig.

Topman Pieter van Does denkt dat de Aziatische markt op den duur goed zal zijn voor bijna een derde van de omzet . Dat was vorig jaar circa 10 procent van het totaal van 727 miljoen dollar.

Adyen is overigens niet het enige betaalbedrijf dat mikt op groei in de regio. Zuidoost-Azië is met 620 miljoen potentiële klanten een lucratieve regio. De markt voor e-commerce zal in 2020 naar verwachting goed zijn voor 88 miljard dollar.

Adyen heeft verschillende investeerders achter zich staan, waaronder het Singaporese Temasek, maar ook General Atlantic en Iconiq Capital

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden