Servicepolitie

Bedorven oesters op een bedje van onbeschoftheid

Bent u slecht behandeld in de Amsterdamse horeca? Het Parool zoekt de zaak tot op de bodem uit.

Joep School
null Beeld Mats van Soolingen
Beeld Mats van Soolingen

Waar Restaurant Sing Sing
Wanneer 23 mei
Wat Bedorven oesters op een bedje van onbeschoftheid

De klacht
Op vrijdagavond gaat Lodewijk van der Peet (58) met zijn vrouw dineren bij 'Sing Sing' op de Cornelis Krusemanstraat. Het stel begint feestelijk - met oesters. 'De vijfde oester was echter verrot. Nou weten wij ook: het kan domweg gebeuren dat in een verse partij een bedorven oester zit, maar de zesde was ook bedorven.'
Van der Peet vraagt aan de serveerster of hij de chef mag spreken. 'Toen ze even later - zonder chef - terugkwam, vertelde ze dat de oesters 'gewoon goed' waren. Nou, over wijn valt te discussiëren, over een rotte oester niet. Wij hadden geen zin meer in het diner en vroegen de rekening. Daarop maakte de serveerster een afwerend gebaar.'
Toch vraagt mevrouw Van der Peet nogmaals of het mogelijk is de chefkok te spreken. 'De reactie: 'Hoezo? Wou je de politie bellen dan?' Mijn vrouw probeerde nog iets te zeggen, maar werd onderbroken: 'Ach mens, flikker toch op.' Verbijsterend.'

Het weerwoord
Bedrijfsleider Jacob van Benthem (27): 'Ik was al op de hoogte gebracht door ons personeel en kennissen van meneer en mevrouw over de ervaring die zij bij ons hebben gehad. Naar aanleiding van deze klacht heb ik direct geprobeerd om via deze kennissen contact met hen te zoeken, omdat ik graag samen wilde uitzoeken wat er precies was gebeurd, en om hen tegemoet te komen en de slechte ervaring te kunnen vergeten. Helaas is dat nog niet gelukt.'
'Ik vind het uiteraard een heel vervelende situatie. Ons beleid is om geen discussie met onze gasten aan te gaan bij twijfel over een gerecht, in dit geval de twee oesters. Mijn conclusie is dan ook dat zij nieuwe oesters hadden moeten krijgen. Dit is een verkeerde inschatting geweest van onze serveerster. Wij willen meneer en mevrouw graag een fles prosecco aanbieden, en hopelijk willen ze nog een keer - gratis - oesters bij ons komen eten.'

Bent u slecht behandeld in de Amsterdamse horeca? Mail servicepolitie@parool.nl.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden