wk 2014

Balls for Brasil verslaat juichpak en hamster

Niet het juichpak van supermarktketen Jumbo of de Hup Holland Hamsters van concurrent Albert Heijn, maar de WK-actie Balls for Brasil van Intersport wordt het meest gewaardeerd. Dat blijkt uit onderzoek van de Oranje Barometer.

De actie is een project van 'De Jongsters', een club rond Ajacied Siem de Jong en zijn broer Luuk de Jong van Borussia Mönchgengladbach. Door zo goed mogelijk te voetballen willen de broers niet alleen winnen, maar óók het goede voorbeeld geven: 'Doe je best en je kunt steeds een beetje beter worden. Het verschil maken! Niet alleen in het veld, ook in de wereld om je heen; in je buurt, thuis of op school.'


Gelet op aantrekkelijkheid, innovatie, sympathie en de manier waarop een actie past bij het merk, scoorde de keten van sportzaken het best. Tijdens de Balls for Brasil-actie kregen klanten bij inlevering van een oude voetbal, een kortingsvoucher voor een nieuwe. Daarnaast steunden zij More2Win, een organisatie die kinderen in de Braziliaanse favelas een kans wil bieden om te sporten.

Opvallend genoeg staat het juichpak van Jumbo niet in de top 10. Volgens de onderzoekers was het pak te snel uitverkocht, waardoor veel klanten teleurgesteld waren.

null Beeld ANP
Beeld ANP
null Beeld ANP
Beeld ANP
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden