Apple in Azië populairder dan Sony

Apple timmert aan de weg in Azië en die inzet lijkt nu zijn vruchten af te werpen. In een onderzoek naar de populariteit van merken is Apple het Japanse Sony voorbijgestreefd en het bezet het nu de tweede plek. Alleen Samsung is nog populairder.

Beeld BuzzT

Dat schrijft CNBC.

Met Panasonic op de vijfde plaats, is de kop van de lijst bijna helemaal bezet door bedrijven die consumentenelectronica maken. Alleen het voedingsconcern Nestlé weet de hegemonie enigszins te verstoren met een vierde plek. Vooral voor Sony lijkt er werk aan de winkel. Het bedrijf stond vorig jaar nog stijf bovenaan. Apple heeft zijn Aziatische succes voor een groot deel te danken aan de goede verkoopcijfers in China.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden