Recensie

App 2Days Amsterdam laat je nooit lang zoeken naar een uitje (****)

Zin om uit te gaan, maar geen zin om de culturele agenda uit te pluizen? De app 2Days Amsterdam maakt het je gemakkelijk. Het Parool mocht de app alvast testen.

null Beeld 2daysapp.nl
Beeld 2daysapp.nl

De app selecteert ongeveer twintig tentoonstellingen, evenementen en concerten in Amsterdam - en je kunt er meteen een kaartje mee kopen. Alleen voor de komende twee dagen en het weekend.

Zomaar vroeg wakker op zondagochtend: wat nu? Voor je het weet, sta je op de World Press Photo-tentoonstelling en heb je de rij bij de kassa overgeslagen met je kaartje via de app. Of ga je liever naar yoga aan het IJ, een concert van Candy Dulfer of een technofeestje?

De uitjes worden geselecteerd via tipgevers als acteurs, producers, dj's en stadsgidsen. Je krijgt meteen te lezen wat er zo bijzonder aan is en met een paar klikken koop je via iDeal een kaartje - dat je daarna via de mail ontvangt. Het enige minpunt is dat sommige tips, zoals de voorstelling Anne, erg vaak terugkomen.

Bij sommige theaters moest je voorheen minstens vijf dagen van tevoren bestellen en lange registratieprocessen doorlopen op websites waarop mobiel totaal niet te navigeren is. Door de app kun je die rompslomp overslaan - het digitale stenen tijdperk is eindelijk voorbij in de uitgaanswereld.

De prijzen in de app zijn inclusief alle bijkomende kosten en voor wie even geen budget heeft, worden er ook gratis en goedkope evenementen getipt, bijvoorbeeld een literaire avond of een pubquiz.

Voor sommige uitjes moet je je kaartje nog printen, maar de makers van de app werken hard aan een algemeen geaccepteerd virtueel kaartje voor op de mobiel.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden