Plus

Amsterdamse straatstijl en handige kledingtips bij Boho

Elke dag openen nieuwe winkels, restaurants en cafés in de stad. In onze dagelijkse rubriek Open lees je erover. Vandaag: Boho Amsterdam.

Boho in Oostpoort.Beeld Roï Shiratski

Modemuizen uit Amsterdam-Oost kunnen hun hart ophalen: webshop Boho Amsterdam opende vorige week een eerste 'echte' winkel in Oostpoort. "Ik merkte dat mijn klanten behoefte hadden om de kleding uit de webshop in het echt te zien en te passen. Ook kan ik met de nieuwe winkel mijn werk als styliste uitbreiden," zegt eigenaar Alana Visser (28).

Ze volgt, naast het runnen van haar webshop en gloednieuwe winkel, een parttime stylingopleiding bij sterrenstyliste Danie Bles. "Ik kan hier nu mijn klanten ontvangen en workshops geven. Heerlijk!"

Visser runt de winkel samen met haar moeder. Ze zijn constant op zoek naar de laatste trends en gaan door heel Europa op pad om kleding in te kopen. In de rekken vind je bomberjasjes (€49,95), grofgebreide wollen vesten (€79,95), een assortiment aan spijkerbroeken (€39,95) en veel leer, suède, kant en tule.

Niet aan te slepen
"De stijl van de kleding is Ibiza gemixt met Amsterdamse streetstyle; vrouwelijk en stoer tegelijk. Ik vind het belangrijk dat mensen bij ons een complete, betaalbare outfit kunnen aanschaffen, in plaats van dat ze maar met één duur stuk de deur uit wandelen."

Visser verkoopt naast kleding ook lifestyleartikelen en woonaccessoires, zoals een Starbucks reisbeker (€11,95) waar je je naam en je favoriete drankje op kunt laten drukken. Met de beker krijg je bij de koffieketen dertig cent korting op je koffie. "Ze zijn niet aan te slepen, ik ben soms tot één uur 's nachts bezig met inpakken."

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden