Amsterdamse Avocado Show wordt internationale keten

The Avocado Show, het avocadorestaurant dat een half jaar geleden zijn deuren opende in de Pijp, gaat met een investering van vijf miljoen uitbreiden naar het buitenland. 'Binnen vijf jaar willen we honderd vestigingen hebben.'

The Avocado Show opende zes maanden geleden de deuren in de Pijp. Beeld Charlotte Odijk

Elk gerecht op de menukaart van The Avocado Show bevat hetzelfde ingrediënt: de immens populaire avocado. Het restaurant werd een half jaar geleden ontvangen met lange rijen op de stoep. Voor de officiële opening had het restaurant al meer dan duizend reserveringen binnen.

"We wilden eigenlijk gewoon een zaakje openen in de Pijp," zegt eigenaar Ron Simpson (33). "Maar zodra we dat idee online zetten, bleek opeens de hele wereld mee te kijken"

Bangkok
Welke steden de komende jaren een eigen Avocado Show krijgen is nog niet bekend. "We zijn nu in gesprek in meer dan tien landen. Eind dit jaar tekenen we voor de eerste vestiging. Begin 2018 moeten er een aantal open zijn."

"De focus was in eerste instantie op Europa gericht, maar ook plekken als Melbourne en Bangkok zijn hard aan ons aan het trekken." Ook in Amsterdam wordt hard gezocht naar een nieuwe locatie voor een tweede vestiging.

De snelle groei is mogelijk door een investering van Shawn Harris, de vrouw achter Nature's Pride, een van de grootste avocadoleveranciers ter wereld. "Zij levert al onze avocado's," zegt Simpson, "en zag de internationale mogelijkheden."

De eerste twee miljoen euro is al binnen. In de komende vijf jaar komt daar nog eens drie miljoen bij. "Harris heeft ook de kennis," zegt Simpson. "Zij weet hoe je overal ter wereld rijpe avocado's kan krijgen. Ook in Dubai."

Grote menukaart
Het concept blijft min of meer hetzelfde. "Wij ontwikkelen alle gerechten hier in Amsterdam," zegt Simpson, "en uit die hele grote menukaart kunnen ze lokaal dan kiezen."

Dat de avocado in de lift zit is duidelijk. Nederlanders aten in 2016 39 miljoen kilo avocado's. In 2008 was dat nog 10 miljoen. Dat de 'hype' rond de groene vrucht binnenkort weer overwaait, lijkt Simpson echter onwaarschijnlijk. "Dit product is van zichzelf zo goed. Ik bedoel, zijn ze in Mexico al klaar met de avocado?"

Lees ook: Waarom de avocado zo populair is

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden