Amsterdams bloemenabonnement haalt 3,5 miljoen euro op bij investeerders

Acht maanden na de lancering in Nederland en Duitsland heeft het Amsterdamse bloemenabonnement Bloomon 3,5 miljoen euro aan groeifinanciering opgehaald bij internationale investeerders.

Priscilla Tienkamp
Oprichters Koen Thijssen, Bart Troost en Patrick Hurenkamp Beeld Bloomon
Oprichters Koen Thijssen, Bart Troost en Patrick HurenkampBeeld Bloomon

De geldinjectie wordt gebruikt voor de verdere groei van de onderneming. Bloomon wil Nederlandse bloemen bij consumenten in heel Europa gaan bezorgen. Het team van Bloomon bestaat inmiddels uit meer dan vijftig mensen. 'Deze investering helpt ons om de komende twee jaar onze doelstelling te behalen om 1 miljoen bossen bloemen te bezorgen', zegt Patrick Hurenkamp, oprichter van Bloomon.

Het eveneens in Amsterdams gevestigde INKEF Capital, in 2010 opgericht door het Nederlandse pensioenfonds ABP, is hoofdinvesteerder. Robert Jan Galema, directeur van het investeringsfonds, zegt onder de indruk te zijn van de verandering die Bloomon teweegbrengt in de traditionele bloemensector. Een van de investeerders komt ook uit die sector, iets waar Hurenkamp erg mee in zijn nopjes is.

Direct van kwekers
Bij een abonnement van Bloomon kies je een frequentie waarop je bloemen wilt ontvangen en een formaat van het boeket. De bezorging zit bij de prijs inbegrepen. Je kunt kiezen voor wekelijks, tweewekelijks of maandelijks. Wat voor soort bloemen het zijn, blijft een verrassing. Bij de bloemen wordt een kaartje geleverd met de soorten en herkomst.

De boeketten worden samengesteld uit bloemen die direct bij kwekers worden afgenomen, zodat ze 'kakelvers' in de vaas terechtkomen. Anton van Duijn, finalist van het SBS6-programma Hollands Beste Bloemstylist, werkt mee aan de styling van de boeketten.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden