Albert Heijn overweegt maaltijdbezorging

Albert Heijn lonkt naar de maaltijdbezorging. Het bedrijf denkt erover om in samenwerking met andere partijen actief te worden met warme kant-en-klaarmaaltijden voor thuis.

Albert Heijn beproefde vorig jaar al flitsbezorging van boodschappen in Amsterdam Beeld Tring Tring

"We hebben alle ingrediënten in huis plus - via Allerhande - de recepten om er iets van te maken," zegt AH-topman Wouter Kolk.

"Je zou je zo maar kunnen voorstellen dat we dat combineren met partijen die met de bereiding en de bezorging aan de slag kunnen. Ik zie dat in de toekomst wel gebeuren."

De Albert Heijn bezorgt al boodschappen thuis en levert met de net vernieuwde Allerhande Box ook de ingrediënten om zelf een maaltijd te bereiden. "We hebben net nieuwe kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt liggen. De vervolgstap om zulke maaltijden warm aan huis te bezorgen, lijkt dan logisch."

Over vastomlijnde plannen, of een termijn wil Kolk het nog niet hebben. "Maar als iemand dit kan doen, dan zijn wij het wel."

Voedingswaarde
Albert Heijn lanceert in juni ook een webpagina waarop de 3,5 miljoen klanten met een bonuskaart kunnen zien welke ingredienten er in hun boodschappen zitten, 'Mijn Voedingswaarde Dashboard'.

Topman Wouter Kolk van Ahold-Delhaize Benelux Beeld Renate Beense

"Tot nu konden klanten producten eigenlijk alleen vergelijken op prijs, hiermee ook op inhoud."

Het dashboard laat van alle producten die AH in de supermarkt en online verkoopt zien hoe veel suiker, zout, calorieën, eiwit, vet, vezels en koolhydraten er in zitten. "Klanten krijgen zo inzicht in wat er in hun gekochte producten zit," zegt Kolk. "Ook zien ze per product de alternatieven. Op basis van eerder koopgedrag kan je dat aanpassen."

"Voor diabetici kan het handig zijn om inzicht te krijgen waar hoeveel suiker in zit en deze eventueel te delen met de diëtist. Voor sporters kan het een manier zijn om een voedingsplan met je sportcoach op te stellen."

Lees ook: Topman Wouter Kolk: 'Albert Heijn zal in 2025 nog blauw zijn'

De suikerpagina van het nieuwe Voedingswaarde Dashboard van Albert Heijn Beeld Albert Heijn
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool.nl.