Ahold nieuwe sponsor Stedelijk Museum

Het Stedelijk Museum ondergaat momenteel een ingrijpende verbouwing en zal naar verwachting volgend jaar de deuren heropenen. Foto Floris Lok

AMSTERDAM - Ahold gaat het Stedelijk Museum in Amsterdam voor drie jaar sponsoren. Het supermarktconcern tekende donderdag een sponsorcontract met het museum. ''Het moederbedrijf van Albert Heijn zal daarmee bijdragen aan de heropening van het museum en aan toekomstige tentoonstellingen'', aldus het Stedelijk. Ahold steunt het museum met 350.000 euro.

Volgens directeur Gijs van Tuyl is het een goed teken dat er in deze tijd bedrijven zijn die een sponsorovereenkomst met een kunstinstelling willen aangaan. ''Dat geeft ons het vertrouwen dat ook andere bedrijven het belang zullen onderschrijven om het Stedelijk te steunen, nu we ons opmaken voor de heropening aan het Museumplein.''

Het museum geniet volgens Ahold een grote reputatie in Nederland en in het buitenland. ''Dit past in ons beleid om de gemeenschappen waarin we actief zijn, te ondersteunen'', aldus Ahold-bestuurslid Peter Wakkie. ''We zien ernaar uit om op deze wijze onze banden met de stad Amsterdam verder aan te halen.''

Het Stedelijk Museum ondergaat momenteel een ingrijpende verbouwing en zal naar verwachting volgend jaar de deuren heropenen. De afgelopen vijf jaar was ABN Amro hoofdsponsor van het museum voor moderne kunst. Naar een nieuwe hoofdsponsor wordt nog gezocht. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden