AH werkt aan nieuwe formule

ZAANDAM - Albert Heijn werkt aan een nieuwe formule voor zeventig supermarkten. Dat heeft een woordvoerder van de supermarktketen bevestigd tegenover Distrifood.nl.

Albert Heijn zoekt naar een nieuw formuleconcept voor zeventig supermarkten die qua vloeroppervlak te klein zijn voor een AH XL en te groot voor wijkwinkels. ,,Zowel in stijl als inrichting zullen deze winkels afwijken'', aldus AH-woordvoerder Jan-Christiaan Hellendoorn.

,,Voorop staat dat we geen nieuwe formulenaam willen lanceren, maar het gaat wel om een nieuw concept. Winkels van deze grootte bieden ons de mogelijkheid om geheel andere dingen te doen dan we nu in onze wijkwinkels en XL's doen,'' aldus Hellendoorn.

Eerder deze week zei Albert Heijn-directeur Dick Boer in Foodmagazine dat het bedrijf zich meer wil richten op de verkoop van non-food artikelen. (ANP)

Albert Heijn werkt aan een nieuwe formule voor zeventig supermarkten. ANP Photo Beeld
Albert Heijn werkt aan een nieuwe formule voor zeventig supermarkten. ANP Photo
Albert Heijn werkt aan een nieuwe formule voor zeventig supermarkten. Foto ANP Beeld
Albert Heijn werkt aan een nieuwe formule voor zeventig supermarkten. Foto ANP
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden