AH deelt bieropeners uit aan klanten die te jong worden geschat

De Albert Heijn aan de Prins Hendrikkade deelt bieropeners uit aan klanten van wie ze de leeftijd verkeerd inschatten. De Amsterdammer Jonathan Prince werd te jong geschat om een sixpack Radler te kopen.

De bieropener die te jong geschatte klanten ontvangen Beeld Jonathan Prince

Toen hij bijna 30 jaar oud bleek te zijn kreeg hij als goedmakertje een bieropener van de supermarktketen, schrijft hij in een bedankje op Facebook aan Albert Heijn.

Jim Scheunhagen, medewerker van de Albert Heijn aan de Prins Hendrikkade, vertelt dat er in een aantal filialen een proef loopt om klanten aan wie de leeftijd gevraagd wordt terwijl ze eigenlijk te oud zijn een aardigheidje te bieden. 'Jonathan Prince is een vaste klant, dus is het extra leuk om hem te verrassen.'

Caissieres zijn verplicht de leeftijd te controleren van klanten die alcohol kopen die jonger lijken dan 25 jaar. Dagelijks wordt ongeveer vijftig klanten om hun leeftijd gevraagd aan de Prins Hendrikkade. Het filiaal heeft een paar honderd bieropeners uit te delen. De supermarkt reageerde weer positef op het bericht van Jonathan op Facebook.

Beeld Facebook
De reactie van Albert Heijn op het bericht van Jonathan Prince op Facebook. Beeld Albert Heijn
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden