Aantal bestellingen bij de Croissant Boys vertienvoudigd

Croissant Boys Bas (16) en Willem (15) hadden wel wat extra werk verwacht na een artikel in Het Parool, maar niet dat het bericht 1,5 miljoen mensen op Facebook zou bereiken. En dus hebben ze een drukke vaderdag vandaag.

De Croissant Boys, broertjes Bas (16, de grootste) en Willen (15), pakken de bestellingen in.Beeld Mats van Soolingen

Hun twee neefjes en jongere broertje stonden vorige week al in de startblokken, klaar om alles netjes bij iedereen af te leveren. Die zondagochtend bleek het gemiddelde aantal van zes bestellingen maar liefst te zijn vertienvoudigd.

'De bakker heeft nog steeds niets gezegd', lacht Bas, die vorige zondagochtend meerdere keren flinke ladingen croissants moest halen. 'Binnenkort gaan we er even langs om afspraken te maken.'

De gebruikelijke bezorgtijden liggen tussen 09.00 en 11.00 uur, maar deze keer waren de broertjes Rosier wel tot 12.30 uur bezig. Het is niet gelukt iedereen van croissantjes te voorzien. Willem: 'Met die mensen hebben we contact opgenomen en het uitgelegd. Allemaal waren ze heel begripvol.' Bas: 'Zij krijgen de volgende keer natuurlijk voorrang.'

Roem
Die middag hebben de jongens vier uur besteed aan het beantwoorden van mails. Tientallen mensen wilden hen complimenteren, tips geven en succes wensen. Bas: 'Onze vader heeft ons geleerd dat we altijd op iedereen moeten reageren, dat we altijd vriendelijk moeten zijn. Dus dat hebben we gedaan.'

'Maandag op school werd ik uitgebreid ondervraagd', zegt Willem breed lachend. 'Bijna niemand wist dat we dit deden. Iedereen vindt het leuk. Een leraar heeft zelfs op Twitter opgeschept dat we op zijn school zitten. En we hebben vaak de grap gehoord dat we eigenlijk wel kunnen stoppen met leren.'

De Croissant Boys Facebookpagina had een week geleden nog vier likes. Dat werden er zondag zeshonderd. Inmiddels zijn het er anderhalf duizend. Conclusie: 'Die zullen we wat beter moeten bijhouden.'

Vaderdag
En nu? 'We hebben van al het verdiende geld alweer nieuwe spullen ingekocht', vertelt Bas. 'Zondag moet wél alles goed gaan.' Is dat haalbaar? Dan is het immers vaderdag en er zijn al aardig wat bestellingen binnen. Willem is voorzichtig: 'Dat weten we niet helemaal zeker.' Bas, resoluut: 'Jawel. Het gaat ons lukken.'

Echt tijd om rustig na te denken hebben ze nog niet gehad, maar de jongens weten al een beetje welke stappen ze willen zetten. Zo moet het binnenkort mogelijk zijn online te betalen en zelfs een abonnement te nemen. Ter plekke schiet het de boys te binnen dat ze nog drie bedrijfspolo's moeten bijbestellen voor hun broertje en neven.

Bas en Willem kijken uit naar vaderdag. 'Het wordt leuk, want waarschijnlijk mogen we een aantal vaders gaan verrassen', zegt Bas. En hun eigen vader dan? Willem: 'Die is er niet.' En dat komt de harde werkers eigenlijk helemaal niet zo slecht uit.

Beeld Mats van Soolingen
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden