Unilever stopt met reclame gericht op jonge kinderen

Voedingsmiddelenproducent Unilever richt zijn reclames niet meer op jonge kinderen. Voor de meeste reclames gaat het bedrijf nu uit van kinderen vanaf 12 jaar. 

Beeld REUTERS

Op sociale media spreekt de maker van onder meer Magnums en Ola-ijsjes tegen eind dit jaar tieners vanaf 13 jaar aan.

Als gevolg van de koerswijziging zet Unilever geen sterren en influencers meer in om zijn producten aan te prijzen. Ook worden cartoonfiguren veel minder gebruikt. Die zullen alleen nog maar in de winkel te zien zijn en dan alleen op producten die niet te ongezond zijn.

De wijziging gaat voor alle ijsjes, snacks, drankjes en andere voedingswaren gelden en moet overal eind dit jaar zijn doorgevoerd. IJsjesmerk Ola is de eerste die met de nieuwe regels gaat werken. 

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden