Zalando meest irritante reclame

Het reclamespotje van internetwinkel Zalando is bekroond met de Loden Leeuw 2012, de prijs voor de meest irritante reclame. Dat is maandag bekendgemaakt in het TROS-programma Radar.

Beeld uit reclamespot van Zalando Beeld
Beeld uit reclamespot van Zalando

Zalando won, met hun geschreeuw en verkleedpartijen, zoals Radar zegt, deze twijfelachtige eer. De Loden Leeuw voor de meest irritante BN'er in een reclame ging dit jaar naar Patricia Paay voor het Miljoenenspel.

Patricia Paay kreeg 33 procent van de stemmen en versloeg daarmee Tatjana (Basic-Fit, 28 procent), Winston Gerschtanowitz (Vodafone, 18 procent), Jörgen Raymann (Robijn, 13 procent) en Cas Jansen & Jack Wouterse (C1000, 8 procent).

Zalando kreeg maar liefst 62 procent van de stemmen en liet Specsavers (15 procent), De Nederlandse Energie Maatschappij (11 procent), SIRE (7 procent) en Simpel (5 procent) ver achter zich. De internetwinkel won vorig jaar dezelfde prijs voor hun 'nudisten'-commercial.

Volgens de TROS zijn via internet 127.525 stemmen uitgebracht.

Beeld uit commercial van Specsavers Beeld
Beeld uit commercial van Specsavers
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden