Wendy van Dijk moet op zoek naar nieuwe uitgever voor magazine

Uitgeverij Wind Publishing van Femmetje de Wind stopt met het uitgeven van Wendy omdat het bedrijf zich meer wil gaan toeleggen op het 'bedenken en ontwikkelen van content-concepten voor retailer en fabrikant'.

Van Dijk tijdens de lancering van haar blad in december vorig jaar Beeld anp

De Wendy, de glossy van RTL4-ster Wendy van Dijk, verscheen tot nu toe vijf keer met een oplage van 80.000 tot 100.000 stuks. De Wendy zou in eerste instantie een jaar verschijnen maar de televisiester wil volgend jaar doorgaan met het blad. Dan verschijnt het zes in plaats van vier keer, meldt De Wind Publishing. Van Dijk maakt binnenkort bekend bij welke uitgever dat gebeurt.

Galjaard
Wendy van Dijk: 'Het magazine is succesvol en daarom willen we door. We hebben gewoon nog teveel ideeën die een weg naar de lezer zoeken. Wij willen alle medewerkers van Wind Publishing heel hartelijk danken voor hun inzet en expertise. Wij kunnen nu verder met een prachtig product en een gezond exploitatiemodel.'

De Wind heeft haar aandelenbelang van dertig procent verkocht. Op de suggestie dat een onwerkbare houding ontstaan door intensieve bemoeienis van Van Dijk's echtgenoot Erland Galjaard met het blad, de reden is, gaf de Wind in een eerder interview met Quote geen commentaar.

Cocaïne
RTL-programmadirecteur Erland Galjaard wilde dinsdagavond tegen Quote niet reageren op het vertek van De Wind als uitgever van het blad. 'Je denkt toch niet dat ik nog een woord met Quote wissel. De mazzel.'

Galjaard en Van Dijk liggen overhoop met Quote sinds het blad suggereerde dat Van Dijk een cocaïneverslaving had. Het stel wist via de rechter een schadevergoeding af te dwingen.

De Wind staat juist weer op goede voet met Quote-hoofdredacteur Mirjam van den Broeke met wie ze samen een boek schreef.

In een lang interview in HP/De tijd zei Galjaard deze week dat iedere keer dat hij erover praat 'wel kan janken van boosheid en onbegrip' en dat het stel nog steeds last heeft van de beschuldigingen. 'Ik merk gewoon dat ik bijna zelf maar grapjes moet maken. Ook in professionele kring.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden