Tijdschriftencovers met vrouwen verkopen goed

De gezichten van Sarah Jessica Parker, Mila Kunis, Jennifer Aniston en Heidi Klum bleken dit jaar goud waard te zijn. Bestsellermagazines als Vogue, Cosmopolitan, Elle, Vanity Fair gingen als warme broodjes over de toonbank wanneer een van deze dames op de cover stond. Dat kan echter niet worden gezegd van de mannen. Zo vielen coverfoto's van onder anderen Justin Timberlake en Justin Bieber een stuk minder in de smaak.

null Beeld

Terwijl Mila Kunis op de cover van Cosmopolitan voor 100.000 verkochte exemplaren zorgde, liet 'Friends with Benefits' co-ster Justin Timberlake met moeite 73.000 edities van Esquire over de toonbank gaan. Het was dan ook de zwakste editie van dit jaar.

Ook Justin Bieber wist het iets oudere publiek van magazine Vanity Fair niet te bekoren met zijn verschijning. Met 'slechts' 245.800 verkochte exemplaren mag deze editie gelden als de derde slechtste sinds 1992.

Girls on top
Volgens de statistieken van Audit Bureau of Circulation (ABC) waren vrouwen als Sarah Jessica Parker een permanente hit bij de verkoop van magazines. In januari pronkte ze op de cover van Elle, in augustus was ze te zien bij Vogue en in september stond SJP op de voorpagina van Marie Claire. Hiermee bezorgde ze deze drie glossy magazines hun derde of zelfs tweede best verkochte editie van het jaar.

Jennifer Aniston scoorde eveneens goed. Zowel Elle als Marie Claire mogen haar bedanken voor het bezorgen van eveneens een van de drie bestselleredities van 2011. Ook mama en model Heidi Klum mag dit rijtje opleuken. Zij stond sexy op bestselling edities van Lucky en Glamour.

Cosmo met Mila Kunis 1,7 miljoen keer verkocht
Nieuwkomer in de 'favoriete gezichten van het jaar', is actrice Mila Kunis. We gaan niet alle covers opsommen, maar wel de aandacht vestigen op de meest verkochte. De Mila Kunis-covereditie van Cosmopolitan is maar liefst 1,7 miljoen keer verkocht. Andere populaire coverdames in 2011 zijn tot slot nog Olivia Wilde, Lady Gaga en Gwyneth Paltrow.

Toch ook teleurstelling
Voor een aantal vampen liep het minder goed af. Zij waren namelijk eerder een teleurstelling dan dat ze goed verkochten. Zo kon Emma Stone niet veel goeds doen voor de verkoop van Elle, Vanity Fair, Glamour én Marie Claire. Ook Black Eyed Peas-zangeres Fergie stond duidelijk niet overtuigend genoeg op de covers van Allure en Lucky. Dan is er Reese Witherspoon, die maar magere verkoopcijfers wist te behalen voor Vogue, Marie Claire en Glamour.

Wisselend succes was er ten slotte voor Kim Kardashian, die meer covers wist te sieren dan welke actrice of celeb ook.

null Beeld
Reese Witherspoon was minder in trek op de cover. Beeld reuters
Reese Witherspoon was minder in trek op de cover.Beeld reuters
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden