Sint heeft eigen magazine

Bekende Nederlanders als Humberto Tan, Halina Reijn (foto), Mei Li Vos en Hind kijken terug op hun herinneringen aan het kinderfeest. Foto ANP

EINDHOVEN - Sinterklaas heeft zijn eigen magazine, SINT genaamd. Het glossy blad ligt vanaf vrijdag in de winkels. Dat heeft de uitgever BCM Publishing in Eindhoven donderdag bekendgemaakt.

Het blad, dat voorlopig in een oplage verschijnt van 60.000, moet het ware Nederlandse gevoeld rondom het Sinterklaasfeest geven. Bekende Nederlanders als Humberto Tan, Halina Reijn. Mei Li Vos en Hind kijken terug op hun herinneringen aan het kinderfeest. Joop Braakhekke test pepernoten en Goedele Liekens vertelt over haar Sinterklaas.

Natuurlijk komt ook de sint zelf aan het woord, evenals de hoofdpiet, de paashaas en de Kerstman. Verder staat het blad vol met cadeau-en rijmtips. Volgens de uitgever voldoet SINT aan de behoefte van goed nieuws. ''Wat is er nou leuker dan te lezen over de grootste kindervriend onder ons. Een magazine waarbij je het nostalgische sinterklaasgevoel herbeleeft'', aldus directeur Eric Bruger. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden